24 Temmuz 2011 Pazar

Ramazan Ayında Gündüz Kalkınca Okunacak Dualar

Bismillahirrahmanirra him.Selamun Aleykum

RAMAZAN’DA GÜNDÜZ OKUNAN KISA DUALAR

1- Günün Duasi:
“ALLAH’im! Bu günde tuttugum orucu (gerçek) oruç tutanlarin orucu gibi ve ibadetimi – gerçek- ibadet edenlerin ibadeti gibi kil; bu günde beni gafillerin uykusundan uyandir; suçumu bu günde bagisla; ey alemlerin ilahi! Affet beni, ey suçlari affeden – Rabbim-!”

2- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde beni kendi hosnutluguna yakinlastirip, gazap ve azabindan uzaklastir. Bu günde ayetlerini okumaya beni muvaffak kil; rahmetin hakkina ey merhametlilerin en merhametlisi.”

3- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde bana zeka ve uyaniklik (ibadet ve itaatten gafil olmama) hali ver; beni cahillik ve batil islerden uzaklastir. Bu günde indirdigin her hayirdan bana da bir nasip ayri; cömertligin hakkina ey cömertlerin en cömerdi!.”

4- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde emrini uygulamak için beni güçlendir; bu günde zikrinin güzel tadini bana tattir; kereminle beni bu günde sükrünü eda etmek için hazirla; bu günde hifzin ve örtünle beni (günah ve beladan) koru; ey basiretlilerin en basiretlisi!”

5- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde beni magfiret dileyenlerden, sana itaat eden salih kullarindan ve mukarrep velilerinden kil; lütuf ve sefkatin hakkina ey merhametlilerin en merhametlisi!”

6- Günün Duasi
“ALLAH’im! Sana karsi isledigim günahtan ötürü bu günde beni yalniz birakma; azap kirbacinla beni cezalandirma; bu günde gazabina vesile olacak seylerden beni uzaklastir; -sonsuz- lütfun ve nimetlerin hakkina, ey sevkli insanlarin en büyük arzusu!”

7- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde oruç tutup ibadete durmam için bana yardimci ol; bu günün sürçme ve günahlarindan beni uzaklastir; bu günde sürekli olarak seni zikretmegi bana nasip eyle; tevkifinle ey yolunu sasanlari hidayet eden!”

8- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde öksüzlere merhamet etmeyi, -fakirlerin- karnini doyurmayi, karsima çikan herkese selam vermeyi ve degerli insanlarla oturup kalkmayi bana nasip eyle; iyilik ve ihsaninla, ey arzu edenlerin siginagi!”

9- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde genis rahmetinden beni nasipsiz birakma; açik delil ve burhanlarini bana göster ve beni alip en kapsamli hosnutluguna götür; muhabbetinle, ey sevkli insanlarin arzusu!”

10- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde beni sana tevekkül edenlerden, sana göre saadete erisenlerden ve sana yakinlasan kimselerden kil; ihsaninla ey arayanlarin en büyük talebi!”

11- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde iyilik ve ihsani bana sevdir; fisk ve günahtan beni nefret ettir; gazabini ve -cehennem- atesini bana haram kil; yardiminla ey imdat isteyenlerin imdadi!”

12- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde örtü ve iffetle beni ziynetlendir; bugün kanaat ve elde olana yetinme libasini bana giydir; beni bu günde adalet ve insafa sevk et ve korktugum her seyden beni emniyete al; koruma ve ismetinle; ey korkanlari koruyan -Rabbim-!”

13- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde beni (maddi ve manevi bütün) kir ve pisliklerden temizle; bu günde olmasi takdir edilen olaylara karsi beni sabirli kil. Bu günde takvali olmaya ve iyi insanlarla arkadaslik yapmaya beni muvaffak eyle; yardiminla, ey zavalli ve miskin insanlarin göz nuru!”

14- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde ayak sürçmelerimden dolayi beni cezalandirma; hata ve yanlislarimi bagisla. Bu günde beni bela ve afetlerin hedefi etme; izzetinle, ey müslümanlarin izzeti!”

15- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde bana husu ehlinin itaatini nasip eyle; mütevazi insanlar gibi dönüs yapip tövbe etmemle gögsümü genislet; emaninla, ey korkanlarin emani ve güveni!”





16- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde iyi insanlarla arkadas olmaya beni muvaffak kil ve kötü insanlarin arkadasligindan beni uzaklastir. Rahmetinle bana ebediyet ve sükunet yurdu olan -cennette- yer ver; ilahligin hakkina, ey alemlerin ilahi!”

17- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde beni salih amellere hidayet et; bu günde beni hacet ve arzularima kavustur. Ey açiklamaya ve sormaya ihtiyaci olmayan; ey alemdekilerin gögsünde bulunanlari (içinde geçenleri) bilen -Rabbim-! MUHAMMED’e ve onun tertemiz Ehl-i Beyti’ne rahmet et.”

18- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günün seherlerinin bereketlerinden yararlanmak için beni uyandir; nurlarinin isigiyla kalbimi aydinlat ve bütün uzuvlarimi bu günün eserlerinden, bereketlerinden yararlandir; nurun ile, ey ariflerin gönüllerini aydinlatan!”

19- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günün bereketlerinden nasibimi bol et; hayirlarina ulasma yolumu kolaylastir; iyi amellerinin kabulünden beni mahrum birakma; ey apaçik hakka hidayet eden -Rabbim-!”

20- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde cennet kapilarini (yüzüme) aç; cehennem kapilarini -yüzüme- kapat; bu günde Kur’an okumaya beni muvaffak kil; ey mü’minlerin kalplerine sukunet ve huzur indiren -Yüce ALLAH-!”

21- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde beni hosnutluguna götürecek bir kilavuz kil bana; bu gün Seytan’i bana ulastiracak hiç bir yol birakma; benim yerlesecegim ve rahat edecegim yeri cennet kil; ey arayanlarin hacetlerini yerine getiren -Rabbim-!”

22- Günün Duasi
“ALLAH’im! Fazl-u rahmetinin kapilarini bu günde yüzüme aç; bu günde bereketlerini üzerime indir ve beni hosnutluguna vesile olacak seylere muvaffak kil; beni cennetlerinin ortasina yerlestir; ey perisanlarin duasini kabul eden -ALLAH-!”

23- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde beni günah ve kusurlardan yikayip temizle; kalbimin imtihaninda bana kalplerin takvasini ver; ey günahkarlarin sürçmelerini bagislayan -Rabbim-!”

24- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde seni razi edecek seyleri senden diliyor ve seni rahatsiz edecek seylerden sana siginiyorum. -ALLAH’im!- Bu günde sana itaat edip karsi gelmemek için senden tevfik ve yardim diliyorum; ey el açip dilenenlere cömert davranan -Rabbim-!”

25- Günün Duasi
“ALLAH’im! Beni, bu günde velilerini seven, düsmanlarina düsmanlik besleyen ve peygamberlerinin sonuncusu -MUHAMMED Mustafa’nin (s.a.a.)- sünnetine uyan kimselerden kil; ey peygamberlerin kalplerini koruyan -Yüce ALLAH-!”

26- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde çabami mükafatlandir; günahimi bagisla; amelimi kabul buyur ve gözümü -günahlara- kapa; ey duyanlarin en iyi duyani!”

27- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde bana kadir gecesinin sevabini lutfeyle; islerimi zorluktan kolayliga dönüstür; mazeretlerimi kabul buyur; günah ve vizr-u vebali üzerimden kaldir; ey salih kullarina sefkatli olan!”

28- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde müstehap (sünnet) amellerden nasibimi çogalt; -dünya ve ahirette- sorumlu oldugum seyleri hazirlayarak bana lütuf ve bagista bulun; bugünde vesileler arasindan sana vesilemi yakinlastir bana; ey israrla -yalvaranlarin- israri kendisini -baskalariyla ilgilenmekten- alikoymayan -Rabbim-!”

29- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde rahmetinle beni kapla; bu günde bana -iyi amelleri yapmak için- tevfik ve -kötü amellerden- korunma -gücü- lutfeyle ve beni süphe ve suç unsuru addedilecek seylerin karanligindan temizle; ey mü’min kullarina merhametli olan -Rabbim-!”

30- Günün Duasi
“ALLAH’im! Bu günde tuttugum orucu kendin ve Resulün begendigi sekilde mükafatlandirip kabul buyur ve onun furuunu -iman ve ihlas olan- usuluyla pekistir; efendimiz MUHAMMED ve onun tertemiz Ehl-i Beyti hakkina, -ey Rabbim!- Ve bütün övgüler alemlerin rabbi olan ALLAH’a mahsustur.”

Tags:
ramazan ayında dualar
Ramazan Ayında Gündüz Kalkınca Okunacak Dualar yazısına ait etiketler : ramazan sabah duaları, ramazanda sabah okunacak dualar
Ramazan Ayında Gündüz Kalkınca Okunacak Dualar

0 yorum:

Yorum Gönder