18 Temmuz 2011 Pazartesi

2011-2012 Eğitim Öğretim Birinci Sınıflar İçin Öğrenci Kayıtları

İlköğretim Genel Müdürlüğü

Ülkemiz genelindeki resmî ilköğretim okullarına 2011-2012 eğitim öğretim yılında birinci sınıflar için öğrenci kayıtları; Ulusal Adres Veri Tabanı’ndaki adres ve nüfus bilgileri esas alınarak İl/ilçe öğrenci yerleştirme komisyonlarının belirlediği kayıt alanları doğrultusunda e-kayıt sistemi ile yapılmıştır.

Mecburi öğretim çağına giren 1.258.839 çocuğumuz ikametlerine en yakın ilköğretim okullarına yerleştirilmiştir. Velilerimiz Bakanlığımızın http://www.meb.gov.tr internet adresinde yer alan Veli Bilgilendirme Sisteminden çocuklarının T.C. kimlik numaralarını yazarak, yerleştirildiği okulu ve okulun adresini öğrenebileceklerdir.

Bu yerleştirme aynı zamanda kesin kayıt anlamına gelecektir. Velilerimizin ek herhangi bir evrak temin etmeden, kayıt, katkı ve zorunlu bağış yapmadan okullarımız açıldığında çocuğunu okula götürmesi yeterli olacaktır. Okula kayıt edilen öğrenci listeleri; okullarda velilerin rahatça görebilecekleri şekilde asılacak, okulların web sayfalarında yayınlanacak veya telefonla sorulduğunda bilgi verilecektir.

Özel Eğitime ihtiyacı olan bireyler ile şehit ve muharip gazi çocuklarının istemeleri ve durumlarını belgelendirmeleri (şehit veya gazilik belgesi, Rehberlik Araştırma Merkezinden alınacak rapor) halinde nakilleri, 2011-2012 eğitim öğretim yılı başında istedikleri okullara yapılabilecektir. Bunlar dışındaki hiçbir kişiye ayrıcalık tanınmamaktadır.





Okula kayıt edilen ancak bedenen yeterince gelişmemiş olan çocuklar velisinin, kaydı yapılan okula yazılı müracaatı üzerine okul öncesi eğitim kurumlarına devam edebilecek veya kayıtları bir yıl ertelenebilecektir.

Görev yeri değişen kamu görevlileri ile ikameti değişen vatandaşlarımızın çocuklarının nakli yeni adresine uyumlu okula eylül ayı başında yapılacaktır. Gerçeğe aykırı beyanda bulunarak okulu değiştirilen öğrencilerin tespiti halinde adreslerine uygun okullara kayıtları ve nakillerinin yapılması sağlanacaktır.

Yurt dışından gelen, ikametgahı belirlenip nüfus cüzdanı yeni düzenlenen çocuklarımızın kayıtlarının hiçbir okula çıkmaması durumunda, velilerimiz öncelikle İlçe Nüfus Müdürlüğünde adres kontrolü yapacak, ardından İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne giderek çocuğunun adresinin bir okulla ilişkilendirilmesini talep edeceklerdir.

Özel ilköğretim okullarına kayıt yaptırmak isteyen öğrencilerin kayıt ve nakilleri okul yönetimleri tarafından adres uygunluğu kontrolü yapılmadan gerçekleştirilecektir.

Kamuoyuna saygı ile duyurulur.

2011-2012 Eğitim Öğretim Birinci Sınıflar İçin Öğrenci Kayıtları yazısına ait etiketler : 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı E-kayıt Uygulaması, birinci sınıf çocuğum hangi okula yerleşti, birinci sınıflar hangi okula yerleşti, çocuğum hangi okulayerleşti
2011-2012 Eğitim Öğretim Birinci Sınıflar İçin Öğrenci Kayıtları

0 yorum:

Yorum Gönder