18 Nisan 2011 Pazartesi

Berat Kandili

Kandiller Allahın kullarını affetmek için bir fırsattır. Kul içinde affolmak adına bir fırsattır. Berat kandili ile ilgili merak edebileceğiniz bir çok kouyu alt kısımda sizlerle paylaşıyoruz.

Bu vesile ile sizlerin kandilinide tebrik eder. Sendegel.org ailsi olarak hayırlı kandiller dileriz. Bu gelen gece olan Leyle-i Berat, bütün senede bir kudsî çekirdek hükmünde ve mukadderat-ı beşeriyenin proğramı nev’inden olması cihetiyle Leyle-i Kadr’in kudsiyetindedir. Herbir hasenenin Leyle-i Kadir’de otuzbin olduğu gibi, bu Leyle-i Berat’ta herbir amel-i sâlihin ve herbir harf-i Kur’anın sevabı yirmibine çıkar. Sair vakitte on ise, şuhur-u selâsede yüze ve bine çıkar. Ve bu kudsî leyali-i meşhurede onbinler, yirmibin veya otuzbinlere çıkar. Bu geceler, elli senelik bir ibadet hükmüne geçebilir. Onun için elden geldiği kadar Kur’anla ve istiğfar ve salavatla meşgul olmak büyük bir kârdır. ( Said Nursî Şualar: 505)


Hadislerle Berat Kandili

- Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem efendimiz şöyle buyurmuşlardı:
“Recep, Allah’ın ayıdır. Şaban, benim ayımdır. Ramazan, ümmetimin ayıdır”. Mübarek Recep ayının ardından gelen Şaban ayı Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in ayıdır. Bu mübarek ayın değerini bilerek, ibadetlerimizi yapmalı, alemlerin Rabbinden af dilemeliyiz.

Şaban ayının önemli özelliklerinden biri Beraat gecesi gibi müstesna bir gecenin bu ayın içinde bulunmasıdır.

Ebu Hüreyre Radıyallahu And’dan rivayet edildiğine göre: Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem efendimiz şöyle buyurmuştur:
—“Şaban ayının on beşinci gecesinin ilk vaktinde Cebrail (a.s) bana geldi; şöyle dedi:
—“Ya Muhammed, başını semaya kaldır. Sordum.
—“Bu gece nasıl bir gecedir? Şöyle anlattı:
—“Bu gece, Allah-u Teala, rahmet kapılarından üç yüz tanesini açar. Kendisine şirk koşmayanların hemen herkesi bağışlar. Meğer ki, bağışlayacağı kimseler büyücü, kahin, devamlı şarap içen, faizciliğe ve zinaya devam eden kimselerden olsun. Bu kimseler tövbe edinceye kadar, Allah-u Teala onları bağışlamaz.

Gecenin dörtte biri geçtikten sonra, Cebrail yine geldi ve şöyle dedi: “Ya Muhammed başını kaldır. Bir de baktım ki, cennet kapıları açılmış.
Cennetin birinci kapısında dahi bir melek durmuş şöyle sesleniyor: “Ne mutlu bu gece rüku edenlere.
İkinci kapıdan dahi bir melek durmuş şöyle sesleniyordu: “Bu gece secde edenlere ne mutlu”.
Üçüncü kapıda duran melek dahi, şöyle sesleniyordu: “Bu gece dua edenlere ne mutlu.” Dördüncü kapıda duran melek dahi şöyle sesleniyordu: -”Bu gece, Allah’ı zikredenlere ne mutlu”.
Beşinci kapıda duran melek dahi, şöyle sesleniyordu: “Bu gece Allah korkusundan ağlayan kimselere ne mutlu.”
Altıncı kapıda duran melek dahi, şöyle sesleniyordu: “Bu gece Müslümanlara ne mutlu.” Yedinci kapıda da bir melek durmuş şöyle sesleniyordu: “Günahının bağışlanmasını dileyen yok mu ki, günahları bağışlansın.
Bunları gördükten sonra, Cebrail’e sordum: “Bu kapılar ne zamana kadar açık kalacak?
Şöyle dedi: “Ya Muhammed, Allah-u Teala, bu gece, Kelp kabilesinin koyunlarının tüyleri sayısı kadar kimseyi cehennemden azat eder.”

- Hz. Ayşe Radıyallahu Anha anlatıyor: “Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem buyurdular ki: “Allah Teala Hazretleri, Nıfs-u Şa’ban gecesinde dünya semasına iner ve Kelb kabilesinin koyunlarının tüyünün adedinden daha çok sayıda günahı affeder.”

Berat Gecesinin Mahiyeti ve Önemi

Yıllık bir program çerçevesinde yürütülen ticari faaliyetler yıl sonunda o program esaslarına göre kontrol) ve teftiş edilir. Kâr zarar hesapları yapılır. Kesin hesabın tespitinden sonra

da gelecek yılın programı hazırlanarak şeklini alır.
Her yıl tekrar edilen bu kontrol ve tespit işlemleri sayesinde ekonomik hayatta istikrarlı ve sağlam bir ilerlemenin temini mümkün olur.
Bu misalin ışığında manevi hayatımıza ve faaliyetlerimize bakalım. Dünya, âhiret hayatının kazanılması için yaratılmış bir manevi ticaret yeri olduğuna göre, o ticaretle ilgili faaliyetlerin de yıllık muhasebeye tabi olması gayet tabiidir.
Bu muhasebenin vakti üç ayların içindedir. Berat Kandili ile başlayıp Kadir Gecesiyle biten devreye rastlar.
Duhan Sûresinin 2., 3. ve 4. âyetlerinin Berat Gecesinden bahsettiği bildirilmektedir. Âyetlerin meali şöyle:
“O apaçık kitaba and olsun ki, biz onu gerçekten mübarek bir gecede indirdik. Çünkü biz onunla insanları uyarmaktayız. Bütün hikmetli işler o gecede tefrik olunur.”
Bu âyetler hakkında iki görüş vardır. Çoğu tefsir bilginlerinin görüşüne göre, bu mübarek gece Kadir Gecesidir. İkrime bin Ebi Cehil’in de dahil olduğu bir grup alim ise; bu gecenin Berat Gecesi olduğunu söylemişlerdir. Her iki tefsiri birleştiren diğer bir görüşe göre de, hikmetli işlerin ayırımının yapılmasına Berat Gecesinde başlanmakta ve bu işlem Kadir Gecesine kadar devam etmektedir. Bu hikmetli işler nelerdir ve âyetin mânası nedir?

Yıllık kader programı
İbni Abbas’tan rivayet edildiğine göre, hikmetli işlerin birbirinden ayırd edilmesi şu şekilde cereyan etmektedir:
Bu seneden gelecek seneye kadar meydana gelecek olayların hepsi ayrı ayrı melekler tarafından defterlere yazılır. Rızıklar, eceller, zenginlik, fakirlik, ölümler, doğumlar hep bu esnada kaydedilir. O yılki hacıların sayısı bile bu devrede takdir olunur. Herkesin ve her-şeyin o sene içindeki mukadderatı kaydedilir.
Rızıkla alakalı defterler Mikail Aleyhisselâma verilir.
Savaşlarla ilgili defterler Cebrail Aleyhissalama verilir.
Ameller nüshası dünya semasında görevli melek olan İsrafil’e verilir ki bu büyük bir melektir.
Ölüm ve musibetlerle ilgili defter de Azrail Aleyhisselâma teslim edilir.
Fahreddin er-Râzî”nin açıklamasına göre bu defterlerin düzenlenmesi Berat Gecesinde başlar, Kadir Gecesinde tamamlanarak her defter sahibine teslim edilir.1
Berat Kandilinin “bütün senede bir kudsi çekirdek hükmünde ve beşer mukadderatının programı nev’inden olması cihetiyle Leyle-i Kadrin kudsiyetinde” olması bu manalara dayanmaktadır.2
Kur’ân’ın bu gecede indirilmesi meselesine ise şöyle bir açıklama getirilmektedir:
Berat gecesi, Kuran-ı Kerimin Levh-i Mahfuzdan dünya semasına toptan indirildiği gecedir. Buna inzal denir. Kadir gecesinde ise Peygamberimize ilk kez ve parça parça indirilmeye başlanmıştır. Buna da tenzil denir.

Berat Gecesinin özellikleri
Tefsirlerde bu gece ile ilgili olarak şu şekilde izahlar yer almaktadır: Vergi ödendiği zaman nasıl ki vergi borçlusuna borcundan kurtulduğunu gösteren bir belge veriliyorsa, Allah Azze ve Celle de Berat Gecesinde mü’min kullarına berat yazar. Zaten bu gecenin dört adı vardır: “Mübarek Gece”, “Berae Gecesi”, “Sakk Gecesi. Belge ve senet. (Allah Teala bu gece mü’min kullarına beraet yazar)”, “Rahmet Gecesi.”
“Berat, beraet” kelimesi “el-berâe” kelimesinin Türkçedeki kullanılış şeklidir. Beri olmak, aklanmak, temiz ve suçsuz çıkmak demektir.
“Berâet” iki şey arasında ilişki olmaması, kişinin bir yükümlülükten kurtulması veya yükümlülüğünün bulunmaması anlamına gelmektedir. Mü’minlerin bu gece günah yüklerinden kurtulup İlâhî bağışa ermeleri umulduğu için de Berat Gecesi denmiştir.
Bir kısım âlimlerin, kıblenin Kudüs’teki Mescid-i Aksâ’dan Mekke’deki Kabe istikametine çevrilmesinin Hicretin ikinci yılında Berat Gecesinde gerçekleştiğini kabul etmeleri de geceye ayrı bir önem kazandırmaktadır.3
Berat Gecesinin beş ayrı özelliği vardır.
1. Bütün hikmetli işlerin ayırımına başlanması.
2. Bu gecede yapılacak ibadetlerin diğer vakitlere nispetle kat kat sevaplı olması.
3. İlâhi rahmetin bütün âlemi kuşatması.
4. Allah’ın af ve bağışlamasının coşması.
5. Peygamberimize tam bir şefaat yetkisinin verilmiş olması.
Bir rivayette bildirildiğine göre Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam Şâban’ın onüçüncü gecesi ümmeti hakkında şefaat niyaz etti, üçte biri verildi. Ondördüncü gecesi niyaz etti üçte ikisi verildi. Onbeşinci gecesi niyaz etti, hepsi verildi. Ancak Allah’tan devenin kaçması gibi kaçanlar başka…
Zemzem kuyusunun bu gecede açık bir şekilde coşup çoğalması da bu manaları kuvvetlendiren kutsal bir işaret olarak yorumlanmaktadır.4

Peygamber Efendimiz bir hadis-i şeriflerinde Berat Gecesinin feyiz ve bereketini çeşitli şekillerde nazara vermektedir.
“Şâban’ın 15. gecesi geldiğinde geceyi uyanık ibadetle, gündüzü de oruçlu olarak geçirin. O gece güneş battıktan sonra Allah rahmetiyle dünya semasına tecelli eder ve şöyle seslenir:
“İstiğfar eden yok mu, affedeyim ve bağışlayayım. “Rızık isteyen yok mu, hemen rızık vereyim.
“Başına bir musibet gelen yok mu, hemen sağlık ve afiyet vereyim.
“Böylece tan yerinin ağarmasına kadar bu şekilde devam eder.”s
Çünkü o gece İlâhi rahmet coşmuştur. Berat Gecesi beşer mukadderatının programı çizilirken insanlara verilen eşsiz bir fırsattır. Bu fırsatı değerlendirip günahlarını affettirebilen, gönlünden geçirdiklerini bütün samimiyetiyle Cenab-ı Hakka iletip isteklerini Ondan talep eden ve belalardan Ona sığınan bir insan ne kadar bahtiyardır. Buna karşılık, her tarafı kuşatan rahmet tecellisinden istifade edemeyen bir insan ne kadar bedbahttır.

Bu gece af dışı kalanlar
Peygamber Efendimiz bu gecede af dışı kalanları şu hadisleri ile bildirmektedir:
“Muhakkak ki, Allah Azze ve Celle Şâban’ın onbeşinci gecesinde rahmetiyle yetişip herşeyi kuşatır. Bütün mahlukatına mağfiret eder. Yalnızca müşrikler ve kalbleri düşmanlık hissiyle dolu olup insanlarla zıtlaşmaktan başka bir şey düşünmeyenler müstesna.”6 “Yüce Allah bu gece bütün Müslümanlara mağfiret buyurur, ancak kâhin, sihirbaz yahut müşahin (çok kin güden) veya içkiye düşkün olan veya ana babasını inciten yahut zinaya ısrarla devam eden müstesna.”7
“Allah Teâlâ Şâban’ın onbeşinci gecesi tecelli eder ve ana-babasına asi olanlarla Allah’a ortak koşanlar dışında kalan bütün kullarını bağışlar.”8
Üç aylara ayrı bir ruh ve mâna içinde giren Peygamber Efendimiz özellikle Şaban ayına özel bir özen gösterir, başka zamanlarda görülmemiş bir derecede ibadete ve âhiret işlerine yönelirdi. Bu ayın çoğu günlerini oruçlu geçirirken, geceleri de diğer gecelerden çok farklı bir şekilde ihya ederdi
Bir Berat Gecesinde uyanıp da Resulullah Aleyhissalâtü Vesselamı yanında bulamayan Hz. Âişe kalkarak Efendimizi aramaya başladı. Sonunda Peygamberimizi Cennetü’1-Bakî mezarlığında başını semaya kaldırmış halde buldu.
Peygamberimiz Aleyhissalâtü Vesselam mübarek hanımına Berat Gecesinin faziletini şöyle anlattı:
“Muhakkak ki, Allah Teâlâ Şâban’ın onbeşinci gecesinde dünya semasına rahmetiyle tecelli eder ve Benî Kelb Kabilesinin koyunlarının kılları sayısınca insanları mağfiret eder.”5

Bütün mahlukatına mağfiret eder. Yalnızca müşrikler ve kalbleri düşmanlık hissiyle dolu olup insanlarla zıtlaşmaktan başka bir şey düşünmeyenler müstesna.”6 “Yüce Allah bu gece bütün Müslümanlara mağfiret buyurur, ancak kâhin, sihirbaz yahut müşahin (çok kin güden) veya içkiye düşkün olan veya ana babasını inciten yahut zinaya ısrarla devam eden müstesna.”7
“Allah Teâlâ Şâban’ın onbeşinci gecesi tecelli eder ve ana-babasına asi olanlarla Allah’a ortak koşanlar dışında kalan bütün kullarını bağışlar.”8
Üç aylara ayrı bir ruh ve mâna içinde giren Peygamber Efendimiz özellikle Şaban ayına özel bir özen gösterir, başka zamanlarda görülmemiş bir derecede ibadete ve âhiret işlerine yönelirdi. Bu ayın çoğu günlerini oruçlu geçirirken, geceleri de diğer gecelerden çok farklı bir şekilde ihya ederdi
Bir Berat Gecesinde uyanıp da Resulullah Aleyhis-salâtü Vesselamı yanında bulamayan Hz. Âişe kalkarak Efendimizi aramaya başladı. Sonunda Peygamberimizi Cennetü’1-Bakî mezarlığında başını semaya kaldırmış halde buldu.
Peygamberimiz Aleyhissalâtü Vesselam mübarek hanımına Berat Gecesinin faziletini şöyle anlattı:
“Muhakkak ki, Allah Teâlâ Şâban’ın onbeşinci gecesinde dünya semasına rahmetiyle tecelli eder ve Benî Kelb Kabilesinin koyunlarının kılları sayısınca insanları mağfiret eder.”9

İşlenen sevaplı amellerin değeri başka zamanlarda on ise, Berat Kandilinde yirmi bindir. Meselâ başka zamanlarda okuduğumuz bir tek Kur’ân harfine on sevap veriliyorsa, bu gecede her bir harfine yirmi bin sevap verilmektedir.

Bu bakımdan tam bir ihlâsla çalışıp ihyasına gayret gösterebildiğimiz takdirde Berat Kandili elli bin senelik bir ibadet hayatının sevabını bir gece içinde bize kazandırabilir.
“Onun için elden geldiği kadar Kur’ân ve istiğfar ve salavatla meşgul olmak büyük bir kârdır.”10

Tek kişinin çalışma ve kazanma gücü maddi hayatta olduğu gibi manevi hayatta da sınırlıdır diyorsak, bunun çaresi vardır. Aynı gayeyi paylaşan ve dünyada aynı maksatla yaşayan mü’min kardeşlerimizle birlikte teşkil ettiğimiz manevi şirket; bize hesabından âciz kalacağımız sonsuz bir manevi serveti kazandırabilir. Üstelik maddi kazançlarda kâr, ortaklar arasında bölünerek küçüldüğü halde mânevi kârda böyle bir şey kesinlikle söz konusu değildir. Çünkü manevi faaliyetler nurludur. Nur ise maddi eşya gibi küçülmez ve bölünmez.

Berat Gecesi ibadeti
Gecenin manevi değeri dolayısıyla namaz, Kur’ân tilaveti, zikir, teşbih ve istiğfarla geçirilmesi, bu gece vesilesiyle muhtaçlara yardım ve benzeri hayırlı amellere özel bir önem verilmesi müstehaptır.

İşlenen sevaplı amellerin değeri başka zamanlarda on ise, Berat Kandilinde yirmi bindir. Meselâ başka zamanlarda okuduğumuz bir tek Kur’ân harfine on sevap veriliyorsa, bu gecede her bir harfine yirmi bin sevap verilmektedir

Bu bakımdan tam bir ihlâsla çalışıp ihyasına gayret gösterebildiğimiz takdirde Berat Kandili elli bin senelik bir ibadet hayatının sevabını bir gece içinde bize kazandırabilir.
“Onun için elden geldiği kadar Kur’ân ve istiğfar ve salavatla meşgul olmak büyük bir kârdır.”10

Tek kişinin çalışma ve kazanma gücü maddi hayatta olduğu gibi manevi hayatta da sınırlıdır diyorsak, bunun çaresi vardır. Aynı gayeyi paylaşan ve dünyada aynı maksatla yaşayan mü’min kardeşlerimizle birlikte teşkil ettiğimiz manevi şirket; bize hesabından âciz kalacağımız sonsuz bir manevi serveti kazandırabilir. Üstelik maddi kazançlarda kâr, ortaklar arasında bölünerek küçüldüğü halde mânevi kârda böyle bir şey kesinlikle söz konusu değildir. Çünkü manevi faaliyetler nurludur. Nur ise maddi eşya gibi küçülmez ve bölünmez.

İmam-ı Gazali Hazretleri el-İhyâ’da, Berat Gecesinde yüz rekât namaz kılınması hakkında bir rivayete yer verse de, hadis âlimleri bu namazın sünnette yerinin olmadığını, böyle bir namazın Hicretten 400 sene sonra Kudüs’te kılınmış olduğu tesbitinde bulunurlar. Hatta İmam Nevevi böyle bir namazın sünnette bulunmadığı için bid’at bile olduğunu ifade eder.

Bunun yerine kaza namazının kılınması daha isabetli olacaktır. Bununla beraber kılındığı takdirde de sevabının olmadığı anlamına gelmez.
Çünkü ibadet alışkanlıklarının iyice azaldığı zamanımızda insanların bu vesileyle namaza yönelmelerini hoşgörü ile karşılamak faydalı olacaktır.

Berat Gecesi Duası

Peygamber Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselam bu gece Rabbine şöyle dua etmiştir:
“Allahım, azabından affına, gazabından rızana sığınırım, Senden yine Sana iltica ederim. Sana gereği gibi hamd etmekten âcizim. Sen Kendini sena ettiğin gibi yücesin.”11

Berat Duası
Bazı mâna büyüklerinin de şöyle bir duası vardır:
“Allahım, şayet ismimi saîdler defterine yazdıysan, orada sabit kıl. Şayet ismimi şakiler defterine yazdıysan oradan sil. Çünkü Sen buyurdun ki, ‘Allah dilediğini
siler yok eder, dilediğini de sabit bırakır, Levh-i Mahfuz Onun katındadır.”12
Bu idrak ve şuur içinde ihya edeceğimiz Berat Gecesinin hepimiz için hayırlara vesile olmasını Cenab-ı Haktan niyaz edelim.

Berat Gecesi Namazı -I
Şaban ayının on beşinci gecesi kılınacak olan namaz ; yüz rekattır. Bu namazın her rekatında, Fatihadan sonra on kere ihlas süresi okunur. Yüz rekat kılan kişi bin defa ihlas süresini okumuş olur.
Bu namaza hayır namazı da denmiştir. Geçmiş büyükler bu namazı toplu halde cemaatle de kılmışlardır. Bu namazın çok fazileti olduğu gibi, hesaplanama-yacak kadarda çok sevabı vardır.

Hasan-ı Basri Rahmetullahı Aleyh’den gelen rivayete göre:
“Otuz sahabeden dinledim, bu namaz için şöyle dediler: “Her kim bu namazı, berat gecesi kılar ise. Allah-u Teala’nın yetmiş rahmet nazarı ona ulaşır. Her nazarda, kendisinin yetmiş ihtiyacı yerine gelir. Bunların en küçüğü, Allah-u Teala’nın mağfiretidir.

Berat Gecesi Namazı -II
Berat gecesi kılınan namazlardan biride iki rekat olarak kılınır.
Birinci rekatta Fatiha okunduktan sonra kısa bir sure okunarak rükuya gidilir. Rükudan doğrulur ve secdeye gidilir. Secdede uzun sure kalınır, bu konuda belli bir tahdit yoktur, ne kadar dayanabilirsen.
İkinci rekatta da aynı şekilde Fatihadan sonra kısa bir sure okunur. İlk rekatta olduğu gibi secdeye gidildiğinde yine uzun sure secdede kalınır. Gücünüzün yettiği kadar. Secdeden kalkılır tahiyatta okunacaklar okunur ve selam verilir. Selam ile birlikte eller dua için alemlerin Rabbine kalkar…
Bu namaz hakkında Hz. Aişe Radıyallahu An-hum’a validemiz, Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem’in şöyle buyurduğunu nakletmiştir.
-”Ya Aişe, bu gecenin nasıl bir gece olduğunu bilir misin? Bende
-”En iyisini, Allah ve Resulü bilir.” Dedim. Şöyle buyurdu:
-”Bu gece şaban ayının yarısıdır. Dünya işleri ve kulların işleri bu gece Yüce Hakka arz edilir. Bu gece cehennemden azat edilenlerin sayısı; kelb kabilesinin koyunları sayısı kadardır. Bu gece bana izin verir misin”?
-”Olur” dedim. Kalkıp namaza durdu. Ayakta durması hafif oldu. Fatiha suresini okudu; sonra da küçük bir sure okudu. Gecenin yarısına kadar secdede kaldı. Daha sonra ikinci rekata kaktı. Ayakta iken, birinci rekatta okuduğu kadar bir şey okudu. Sonra yine secdeye vardı. Bu secdede dahi, tan yeri ağarıncaya kadar kaldı. Secdede o kadar kaldı ki, bunun için Yüce Allah ruhunu aldı sandım. Bana gelmesi uzayınca, kendisine yaklaştım. Hatta ayaklarına elimi sürdüm. Hareket ettiğini görünce rahatladım. Secdesinde şöyle dediğini işittim:
“Azabından affına sığınırım. Dargınlığından rızana sığınırım. Senden sana sığınırım. Şanın yücedir. Sen kendi zatını övdüğün gibi, seni övemem…”
Sonra kendisine sordum: “Ya resulullah, bu gece secdende bir şeyler okuduğunu duydum. Bunları daha önce okuduğunu hiç duymamıştım. Böyle demem üzerine, bana sordu: “Sen onları öğrenebildin mi”? Bu sorusuna karşılık: “Evet” deyince, şöyle buyurdu:
“Onları hem sen öğren, hem de başkalarına öğret.”

Kaynaklar
1 Hülâsâtü’l-Beyân. 13:5251.
2 Şualar, s,426.
3 TDİ.”Berat” maddesi.
4 Hak Dini Kur an Dili, 5:4295
5 İbni Mâce, İkame, 191.
7 et-Tergîb ve’t-Terhib, 2:118.
8 İbni Mace, İkametü’s-Salât, 191; Tirmizî, Savm, 38.
9 Tirmizî, Savm:39.
10 Şualar, s.426.
11 et-Tergib ve’t-Terhîb, 2:.119, 120.
12 Ra’d Suresi, 39; Mecmuatü’l-Ahzab, 1:597.

GEÇMİŞ VE GELECEK BERAAT KANDİLİ TARİHLERİNİ ÖĞREN (1900-2015 YILLARI ARASI)

NOT: BERAT KANDİLİ 14/15 ŞABAN’DIR

MİLADİ YIL AY GÜN HİCRİ YIL
1900 07/08 ARALIK CUMA/CUMARTESİ 1318
1901 26/27 KASIM SALI/ÇARŞAMBA 1319
1902 16/17 KASIM PAZAR/PAZARTESİ 1320
1903 05/06 KASIM PERŞEMBE/CUMA 1321
1904 24/25 EKİM PAZARTESİ/SALI 1322
1905 14/15 EKİM CUMARTESİ/PAZAR 1323
1906 03/04 EKİM ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1324
1907 22/23 EYLÜL PAZAR/PAZARTESİ 1325
1908 11/12 EYLÜL CUMA/CUMARTESİ 1326
1909 31 AĞUSTOS/01 EYLÜL SALI/ÇARŞAMBA 1327
1910 21/22 AĞUSTOS PAZAR/PAZARTESİ 1328
1911 10/11 AĞUSTOS PERŞEMBE/CUMA 1329
1912 29/30 TEMMUZ PAZARTESİ/SALI 1330
1913 19/20 TEMMUZ CUMARTESİ/PAZAR 1331
1914 08/09 TEMMUZ ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1332
1915 27/28 HAZİRAN PAZAR/PAZARTESİ 1333
1916 16/17 HAZİRAN CUMA/CUMARTESİ 1334
1917 05/06 HAZİRAN SALI/ÇARŞAMBA 1335
1918 25/26 MAYIS CUMARTESİ/PAZAR 1336
1919 15/16 MAYIS PERŞEMBE/CUMA 1337
1920 03/04 MAYIS PAZARTESİ/SALI 1338
1921 23/24 NİSAN CUMARTESİ/PAZAR 1339
1922 12/13 NİSAN ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1340
1923 01/02 NİSAN PAZAR/PAZARTESİ 1341
1924 21/22 MART CUMA/CUMARTESİ 1342
1925 10/11 MART SALI/ÇARŞAMBA 1343
1926 27/28 ŞUBAT CUMARTESİ/PAZAR 1344
1927 17/18 ŞUBAT PERŞEMBE/CUMA 1345
1928 06/07 ŞUBAT PAZARTESİ/SALI 1346
1929 25/26 OCAK CUMA/CUMARTESİ 1347
1930 14/15 OCAK SALI/ÇARŞAMBA 1348
1931 04/05 OCAK PAZAR/PAZARTESİ 1349
1931 24/25 ARALIK PERŞEMBE/CUMA 1350
1932 13/14 ARALIK SALI/ÇARŞAMBA 1351
1933 02/03 ARALIK CUMARTESİ/PAZAR 1352
1934 22/23 KASIM PERŞEMBE/CUMA 1353
1935 11/12 KASIM PAZARTESİ/SALI 1354
1936 31 EKİM/01 KASIM CUMARTESİ/PAZAR 1355
1937 20/21 EKİM ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1356
1938 09/10 EKİM PAZAR/PAZARTESİ 1357
1939 28/29 EYLÜL PERŞEMBE/CUMA 1358
1940 17/18 EYLÜL SALI/ÇARŞAMBA 1359
1941 06/07 EYLÜL CUMARTESİ/PAZAR 1360
1942 27/28 AĞUSTOS PERŞEMBE/CUMA 1361
1943 16/17 AĞUSTOS PAZARTESİ/SALI 1362
1944 04/05 AĞUSTOS CUMA/CUMARTESİ 1363
1945 24/25 TEMMUZ SALI/ÇARŞAMBA 1364
1946 13/14 TEMMUZ CUMARTESİ/PAZAR 1365
1947 03/04 TEMMUZ PERŞEMBE/CUMA 1366
1948 22/23 HAZİRAN SALI/ÇARŞAMBA 1367
1949 11/12 HAZİRAN CUMARTESİ/PAZAR 1368
1950 31 MAYIS/01 HAZİRAN ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1369
1951 20/21 MAYIS PAZAR/PAZARTESİ 1370
1952 09/10 MAYIS CUMA/CUMARTESİ 1371
1953 28/29 NİSAN SALI/ÇARŞAMBA 1372
1954 18/19 NİSAN PAZAR/PAZARTESİ 1373
1955 07/08 NİSAN PERŞEMBE/CUMA 1374
1956 27/28 MART SALI/ÇARŞAMBA 1375
1957 16/17 MART CUMARTESİ/PAZAR 1376
1958 05/06 MART ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1377
1959 22/23 ŞUBAT PAZAR/PAZARTESİ 1378
1960 11/12 ŞUBAT PERŞEMBE/CUMA 1379
1961 31 OCAK/01 ŞUBAT SALI/ÇARŞAMBA 1380
1962 21/22 OCAK PAZAR/PAZARTESİ 1381
1963 10/11 OCAK PERŞEMBE/CUMA 1382
1963 30/31 ARALIK PAZARTESİ/SALI 1383
1964 18/19 ARALIK CUMA/CUMARTESİ 1384
1965 08/09 ARALIK ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1385
1966 27/28 KASIM PAZAR/PAZARTESİ 1386
1967 17/18 KASIM CUMA/CUMARTESİ 1387
1968 05/06 KASIM SALI/ÇARŞAMBA 1388
1969 26/27 EKİM PAZAR/PAZARTESİ 1389
1970 16/17 EKİM CUMA/CUMARTESİ 1390
1971 05/06 EKİM SALI/ÇARŞAMBA 1391
1972 23/24 EYLÜL CUMARTESİ/PAZAR 1392
1973 12/13 EYLÜL ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1393
1974 02/03 EYLÜL PAZARTESİ/SALI 1394
1975 22/23 AĞUSTOS CUMA/CUMARTESİ 1395
1976 11/12 AĞUSTOS ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1396
1977 31 TEMMUZ/01 AĞUSTOS PAZAR/PAZARTESİ 1397
1978 20/21 TEMMUZ PERŞEMBE/CUMA 1398
1979 09/10 TEMMUZ PAZARTESİ/SALI 1399
1980 27/28 HAZİRAN CUMA/CUMARTESİ 1400
1981 17/18 HAZİRAN ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1401
1982 06/07 HAZİRAN PAZAR/PAZARTESİ 1402
1983 27/28 MAYIS CUMA/CUMARTESİ 1403
1984 15/16 MAYIS SALI/ÇARŞAMBA 1404
1985 04/05 MAYIS CUMARTESİ/PAZAR 1405
1986 23/24 NİSAN ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1406
1987 13/14 NİSAN PAZARTESİ/SALI 1407
1988 01/02 NİSAN CUMA/CUMARTESİ 1408
1989 22/23 MART ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1409
1990 11/12 MART PAZAR/PAZARTESİ 1410
1991 01/02 MART CUMA/CUMARTESİ 1411
1992 18/19 ŞUBAT SALI/ÇARŞAMBA 1412
1993 06/07 ŞUBAT CUMARTESİ/PAZAR 1413
1994 26/27 OCAK ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1414
1995 15/16 OCAK PAZAR/PAZARTESİ 1415
1996 05/06 OCAK CUMA/CUMARTESİ 1416
1996 25/26 ARALIK ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1417
1997 14/15 ARALIK PAZAR/PAZARTESİ 1418
1998 03/04 ARALIK PERŞEMBE/CUMA 1419
1999 22/23 KASIM PAZARTESİ/SALI 1420
2000 10/11 KASIM CUMA/CUMARTESİ 1421
2001 31 EKİM/01 KASIM ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1422
2002 20/21 EKİM PAZAR/PAZARTESİ 1423
2003 10/11 EKİM CUMA/CUMARTESİ 1424
2004 29/30 EYLÜL ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1425
2005 18/19 EYLÜL PAZAR/PAZARTESİ 1426
2006 07/08 EYLÜL PERŞEMBE/CUMA 1427
2007 27/28 AĞUSTOS PAZARTESİ/SALI 1428
2008 16/17 AĞUSTOS CUMARTESİ/PAZAR 1429
2009 05/06 AĞUSTOS ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1430
2010 26/27 TEMMUZ PAZARTESİ/SALI 1431
2011 15/16 TEMMUZ CUMA/CUMARTESİ 1432
2012 04/05 TEMMUZ ÇARŞAMBA/PERŞEMBE 1433
2013 23/24 HAZİRAN PAZAR/PAZARTESİ 1434
2014 12/13 HAZİRAN PERŞEMBE/CUMA 1435
2015 01/02 HAZİRAN PAZARTESİ/SALI 1436

Kaynak: T.C. Başbakanlık Diyanet İşleri Başkanlığı

Yazının Etiketleri
2010 Beraat Kandili tarihini gör, 2010 yılı Beraat kandili hangi tarihte, 2010 yılı Beraat kandili ne zaman, 2010 yılı Beraat kandili tarihini öğren, Beraat Kandili hangi tarihte 2010, Beraat kandili tarihi ne zman 2010 yılı, Beraat Kandili tarihini öğren 2010, Beraat kandili tarihini sorgula 2010, Beraat Kandili tarihleri önceki ve sonraki yıllar, Beraat Kandili tarihleri önceki yıllar, Beraat Kandili tarihleri sonraki yıllar, berat kandil mesajları, berat kandili mesajı, berat kandili mesajları, BERAT KANDİLİ NEDİR, berat kandili sözleri, berat kandilinde nasıl dua edilir, BU GECE NASIL DUA EDİLİR, Daha önceki Beraat kandili tarihlerini öğren, Daha önceki Beraat Kandili tarihlerini sorgula, Daha sonraki yılların Beraat kandili tarihlerini öğren, İlerki yıllarda Beraat Kandili Tarihleri, Kandil Mesajları

0 yorum:

Yorum Gönder