23 Şubat 2011 Çarşamba

BRC mi? – MTM mi? (LPG Kiti)

Bu yazıyı yazmadan önce tecrübelerime ve araştırmalarıma dayalı bir yazı olduğunu belirtmek isterim. Bu yazıda kişisel tecrübelerim yer almaktadır ve teknik verilerle sizlere bu konuyu yaşadığım tecrübeyi anlatmak istedim. BRC mi alayım MTM mi alayım sorusuna bir nebze cevap vermiş olurum. Forum sitelerine baktığımda özellikle donanımhaber.com’a baktığımda MTM markasını bilmeden inanılmaz fazla yorum yazmışlar. Bizim ülkemizde bilmediğimiz konuda yorum yapmayı çok sevdiğimiz için her yazıya inanmamanızı öneririm. Şunu da belirteyim ben kullanıcı olarak bu yazıyı yazıyorum. Forumlarda ise LPG kiti satan kişiler kendi aralarında bu konuyu tartışıyorlar. Bu konuya açıklık getirmek için sitemde yazmak istedim. Sonucunda orda herhangibir yorum yaparak bir tartışma ve savunma ortamına girmeden bu konuyu kendi yorumlarımda yazmak istedim.


BRC marka italyan serisi LPG kit bilindiği gibi LPG kitleri arasında en kaliteli kitlerden biridir. Ülkemize çok çok önceden girmesinden dolayı teknik desteği ve bayisi oldukça yaygındır. Bu tartışılmaz bir konu ancak gel gelelim MTM kiti hakkında olumsuz eleştiri yapanların bu konuda nereden bilgi aldığınıda merak etmeden geçemiyorum. MTM markası BRC gibi İtalyan serisi olan bir LPG kitidir. Son teknolojiyi kullanmasından dolayı açıkçası bir adım BRC’den öndedir. Ancak önde derken yanlış alaşılmasını da istemem çünkü SLR firması bünyesi altındaki fabrikada iki farklı marka üretmektedir. Nasıl Atiker ile Went Gas aynı fabrikada üretiliyorsa buda aynı şekildedir. Went gas Atiker kitinden daha iyi teknolojiye sahip olduğu için biraz daha pahalıya satılmaktadır. Kısaca Atiker’in Prestij markası diyebiliriz. Bunun gibi kitMTM’de aynı durumdadır. İki farklı ürün aynı fabrikan çıkmakta ancak bir farklılıkları bulunmaktadır. Buda zaten MTM ve BRC arasındaki kalite farkını oldukça etkilemektedir. MTM LPG kitleri Prings ile aynı markaya sahip japon enjektörleri kullandığı için elektronik aksamı çok yüksek olan araçlara zarar vermeden motor arıza lambasını yakmadan çalışmaktadır. Ayrıca BRC’den diğer farkı 250bin km’ye kadar garanti vermektedir. Bu da LPG’li araçlarda büyük bir farktır. Sonucunda MTM markası prestij markası olduğu için çok fazla duyulmamıştır. Ancak Jaguar, Mercedes, BMW, Porche gibi markalar LPG kiti taktırtırıken MTM veya Prings markasını tercih etmesini nedeni budur. Peki arkadaş ben Prings marka LPG kit mi alayım, yoksa MTM marka LPG kit mi alayım diye sorarsanız buda sizin tercihinize kalmış. Enjeksiyonlar aynı enjeksiyon ancak Prings olduğundan gereksiz pahalılıkta ve bu fiyatı hak etmemekte. Bunun yerine aynı enjeksiyonu kullanan MTM kitini tercih edebilirsiniz. Prings araştırmalarımda aldığım bilgiye göre soğutucusunda belli bir süre sonra sıkıntı yaratabiliyormuş. Her neyse biz BRC ve MTM arasındaki farka geri dönelim. Arkadaş MTM’yi övdün de BRC kötü bir markamı derseniz kesinlikle öyle birşey demiyorum zaten kitler aynı tek fark BRC enjeksiyonunda İtalyan enjeksiyonu, MTM ejsaksiyonun da Japon enjeksiyonu kullanıyor. Ayrıca motorun 250bin km’ye kadar garanti veriyor.

Gelelim yaşadığım tecrübeye Citroen C4 2.0 180 HP VTS bir araca sahibim. Aracımı iilk aldığımda LPG kiti takma konusunda karar aldım çünkü büyük hacimli bir motor olduğu için şehir içi kullanımlarda benzinde 100 km’de 10 lt yakın yakıt harcamaktaydı. Bundan dolayı LPG kiti araştırırken Citroen yetkili servisinde çalışan bana çok yakın olan bir abim direk başka marka bu araca taktırtmam senin araban benim arabam diye düşünürüm gel MTM taktıralım dedi. MTM kiti bilmediğim için uzunca bir süre araştırdım hatta Prings taktıracağım dediğimde eğer MTM, Prings’den iyi değile parasını ben vereceğim dediği için MTM taktırmaya gittik. Gittiğim firma MTM satışı yapan bir bayi ayrıca öncede BRC kitleride takıyormuş bundan doalyı hala BRC kitinin desteğinide eski müşterilerini madur etmemek için vermekte. LPG kitini taktırırken kış ayı olduğu için bir çok taksi geldi. Adamların araçları 500 bin km’de araçlar kimisi çok yakıyor, kimisi stop ediyor diye geliyordu. O sırada bi adamda arkadaşına MTM kiti almak için geldi. Bu adamda taksici onuda belirteyim. İki taksici ile konuşurken BRC kiti takılı taksi sahibine ne kadar yaktığını sorduğumda 300 – 350 kuruş yakıyor dedi, diğer taksiciye dönüp MTM kitini sorduğumda o adamın sözlediği rakam ise 240- 290 kuruş arası yakıyor demesi üzerine BRC marka taksici inanamadı kmsine falan baktığında aracın aynı km’ye yakın olduğunu gördü. Bunun üzerine bende MTM’de doğru karar aldığımı düşündüm. 1.6 bir araç 240- 290 yakıyorsa benim araçta 250 – 300 arası yakar diye sevindim. Ancak beklediğimden daha güzel sonuçlar verdi en soğuk havalarda 250 lira yakarken şu anda şehir içi 208 lira yakıyor ( LPG 1 lt fiyatı 2.35 iken)

Not : Bu ölçüm işlemi depoda gaz yokken ve full dolu iken yapılmıştır. Yarı dolum yapılarak değil tam dolum yapılarak bu sonuçlar alınmıştır.

0 yorum:

Yorum Gönder