28 Mart 2011 Pazartesi

Hiddink Başarıya inandığını söyledi

“Başarılı olacağımıza eminim..”
Milli Takım Teknik Direktörü Guus Hiddink, kritik Avusturma karşısında alınacak galibiyetin çok önemli olduğunu belirtirken, idialı konuştu..


NTV Spor’da “Yüzde Yüz Futbol” programına katılan Hiddink’in açıklamalarından Ajansspor tarafından derlenenler şu şekilde:
Belçikan’ın iyi takım olduğunu düşünüyorum. Özellikle kazandığımız maçın ardından Belçika’yı küçümsediğimizi düşünüyorum. Belçika’nın son derece güçlü bir takım olduklarını düşünüyoprum.

Hesaplamalara çok fazla girmemeliyiz. Avusturya’yla iki kez karşılaşacağız. Almanya’yla bir kez oynayacağız, puan almak zor. Belçika’yla deplasmanda oynayacağız. Avusturya maçını kazanırsak direksiyonun başında biz olacağız. Eğer bu karşılaşmayı kazanırsak direksiyonun başında olacağız ve pozisyonumuzu korumaya çalışacağız. Galibiyet son derece önemli.
Bazı kişiler ‘elemeleri bırakalım yeni bir takım yaratalım’ diyorlar. Ben onlarla aynı fikirde değilim. Takımı geçiş döneminde aldık. Avrupa Şampiyonası’na da katılmanın yolunu bulmalıyız. Takım başarılı olmaya aç.

Avusturya maçında son derece dikkatli olmalıyız, iyi pres yapmalıyız, aptalca hatalar yapmamalıyız. Çok organize olmuş, fiziksel güleri yüksek bir takımla karşı karşıya geleceğiz. Bize zorluk çıkaracaklardır. Kendi stilimizle oynayıp baskıyı artırmalıyız. 0-0 bitecek maç olacağını düşünmüyorum. Her zaman rakip takımları bize karşı şanslarının olmadığını düşündürmek istiyorum. Takımımız kalitelerini güçlerini rakibe göstermeli. Maçın başında çok fazla heyecanlanmamalıyız. Rakip kalenin önünde heyecan yaşıyoruz, soğunkanlı olmamız lazım.

Milli takımları seçerken bazı değişiklikler olacaktır. Bazı genç oyuncuları kadronuza katmak istersiniz. Almanya’ya yenilmemiz değil, Almanya’ya karşı direnç sergileyemedik bu benim hiç hoşuma gitmedi. Azerbaycan’a karşı kötü bir oyun ortaya koyduk. Bunun üzerine gençleştirme operasyonu biraz daha hız kazandı. Başarıya aç bir takım yaratmak istiyorum. Bazı futbolcuları dışarıda bırakmak zorunda kaldık. Takıma aldığım oyuncuların iyi performans göstereceğine inanıyorum.
Milli takım teknik direktörü benim ve seçimi ben yapacağım. Oyuncuların kişisel performanslarına bakıyorum. Kötü sonuca bakıp milli takıma almayayım diye düşünmüyorum.

Mert, takımında forma giymiyor. Birkaç karşılaşmada gördüm beni etkiledi. İyi fiziği var, alçak gelen toplarda çok başarılı. Potansiyel olarak çok başarılı olacağını düşünüyorum. Sadece Mert için değil, genç oyuncuların kariyerlerini geliştirmenin bir yolunu bulmalıyız. Bu oyuncular kendi takımlarında düzenli forma giymeli. Umuyorum A2 takımından da bazı futbolcuları kadroya kazandırmaya çalışacağım. Neler yapabileceğini görmemiz gerekiyor. 20 yaş altı oyuncularına baktık hiçbiri Süper Lig’de takımlarında forma giymiyor.

Emre şuan sakat ama aynı zamanda Kore maçında olanları göz ardı etmek istemiyorum. Ondan önceki bir karşılaşmada da sarı kart görmüştü. Takım toplantısında bu konuyu gündeme getirdim. Türkiye’de birçok oyuncu hakemin kararın ardından itiraz etmek için bir saniye bile beklemiyorlar. Hakem hiçbir zaman kararını değiştirmemiştir. Hakemlerin kararına saygın göstermeliyiz. Bu konuyu birkaç kez takım toplantılarında dile getirdim. Bunun çok büyük promlem olduğunu düşünüyorum. Uluslarrası tecrübesi bulunan oyuncularımız var. Emre de bunlardan biri ve O bile bunu yapabiliyor.

Avrupa’da kulüplerde çalışırken en iyi para ödenen kişi altyapının başındaki kişiydi. Altyapı her zaman çok önmemlidir. Avrupa’da o nedenle en fazla para alan kişidir altyapının başındaki isimler.

Başarılı olacağımıza çok eminim. Kolay olmayacak tabi. Önce Avusturya’yı yenmeye çalışacağız.

Hepimiz kontratlarla çalışıyoruz. Kontratlar kağıt parçasından ibarettir. Başarılı olamıyorsak yollarımızı tabii ki ayırabiliriz.

0 yorum:

Yorum Gönder