10 Nisan 2011 Pazar

Logoların Gizli Yüzleri

Ünlü markaların logoları belki dikkatinizi çekmeyebilir ama logolarının altında yatan o kadar önemli noktalar var ki. İlk başta size sıradanmış gibi görünen logoların gizli anlamlarını açıklayalım ne dersiniz?
Logo tasarımcılarının aslında çok ince fikirlere sahip olduğunu şimdi yayınlayacağımız logolar ile birkez daha tasdikleyeceğiz. Ayrıca vereceğimiz bu logolar ünlü şirketlere ait ve binlerce keşfedilmemiş birçok logonunda olduğunu söylemeden geçmeyelim. İşte o logolar ve içeriğinde gizlenen anlamların açıklamaları..
İşte Ünlü Logolar
Unilever, gıda ve temizlik başta olmak üzere sayısız ürüne sahip bir şirket. Unilever’in logosunu oluşturan her bir detay, bu ürün gruplarından birini simgeliyor.
Toblerone, Özellikle üçgen şeklinde kesilmiş çikolatalarıyla damaklarda tat bırakan Toblerone’nin logosu sıradan bir dağ manzarasına benziyor. Ta ki manzaranın içinde yer alan ayıyı görene dek.
Sun, Oracle tarafından satın alınan Sun’un logosu, hangi yönden bakarsanız bakın Sun yazısını oluşturacak şekilde tasarlanmıştı. Logoyu tasarlayan ise bir sanatçı değil, üniversite profesörüydü.
NBC, ünlü bir televizyon kanalı olarak hayatın her rengini kucakladığını logosunda gösteriyor. Peki ortadaki tavus kuşunu daha önce farketmiş miydiniz?
Greenlabs, Amerika’da çevreci teknolojiler üzerine araştırmalar yapan Greenlabs’ın logosu ilk bakışta bir ağaca benziyor. Ama ağaca biraz daha dikkatli bakarsanız, bu ağacın aslında akıllı bir ağaç olduğunu görebilirsiniz.
Formula 1, logosunda yer alan 1 rakamı, F harfi ve hız simgesi arasında yer alan negatif alan üzerine ustaca yerleştirilmiş.
Fedex, Amerika’nın en ünlü kargo şirketlerinden Fedex’in logosunda yer alan beyaz oku bir kez gördükten sonra, bir daha görmemenizin imkanı yok.
Eighty 20, Şirketin adı Eighty 20. Bizim tanıdığımız bir şirket değil. Ama logoya dikkatle bakarak çözümlediğinizde, şekillerin 80-20 rakamlarının ikilik kodlarına karşılık geldiğini farkedeceksiniz.
Continental, bir lastik firması. Bu özelliği logosundan da belli oluyor. O harfinin etrafındaki detaylara dikkat ettiniz mi?
Carrefour, Fransızcada “kavşak noktası” demek. Şirketin logosu da bunu anlatıyor. Ortadaki negatif alanda şekillenen C harfinin de bir kez farkedilmesi yetiyor.
Amazon, Dünyanın en büyük e-ticaret şirketlerinden olan Amazon’un altındaki ok hızlı hizmeti ve memnuniyetten kaynaklanan güler yüzü simgeliyor.
Sony‘nin dizüstü bilgisayarları için kullandığı VAIO markasının logosunda analog ve dijital 

0 yorum:

Yorum Gönder