25 Mart 2011 Cuma

Galatasaray Kulübü, Teknik Direktör Gheorghe Hagi Gönderildi

Galatasaray Kulübü, Teknik Direktör Gheorghe Hagi'nin sözleşmesini fesh etti. Galatasaray'da Teknik Direktör Gheorghe Hagi ile yolların ayrılmasının ardından takımı sezon sonuna kadar Bülent Ünder'in çalıştıracağı açıklandı.
Galatasaray'da 155 günlük 2. Gheorghe Hagi dönemi büyük düş kırıklığıyla sona erdi.

> İşte Galatasaray'ın yeni teknik direktörü
Hagi'nin gönderilmesi ile boşalan Galatasaray teknik direktörlüğüne yeni bir isim getirildi.


Bülent Ünder Takımın teknik direktörü olurken, Cüneyt Tanman Sportif Direktörlüğe getirildi.

Bülent Ünder, Galatasaray'ın 1995-2000 yılları arasında kazandığı 4 seri şampiyonlukta, UEFA Kupası'nda hep Fatih Terim'in yanında ikinci adam olarak görev yapmıştı

HAGİ'NİN GÖNDERİLMESİ İLE İLGİLİ RESMİ AÇIKLAMA ŞÖYLE
Sarı-kırmızılı forma altında futbolculuk döneminde büyük başarılara imza atan Rumen çalıştırıcı, teknik adam olarak ilk geldiği 2004-2005 sezonunda Türkiye Kupası zaferi kazanırken, 2. döneminde ise sarı-kırmızılı ekip çok kötü bir performans gösterdi.

Teknik direktör Frank Rijkaard'ın, Ali Sami Yen Stadı'nda alınan 4-2'lik Ankaragücü mağlubiyeti sonrasında gönderilmesinin ardından 22 Ekim 2010 tarihinde göreve gelen Hagi, 9. haftada 9. sırada aldığı takımla, 9 mağlubiyet yaşadı.

Rumen teknik adam, sarı-kırmızılı ekibi 11. sırada bırakırken, sadece 6 galibiyet ve 3 beraberlikle toplam 21 puan toplayabildi. Fenerbahçe maçıyla takımın başına getirilip, yine bir Fenerbahçe maçının ardından görevinden ayrılan Hagi, sıfır averajla aldığı Galatasaray'ı, -5 averajla bıraktı.

Galatasaray, 155 günlük 2. Hagi döneminde Spor Toto Süper Lig'de 17 gol atıp, 22 gol yedi.

-TÜRKİYE KUPASI'NDA TEK YENİLGİ ALDI-

İlk döneminde Türkiye Kupası'nı kazanan Hagi, bu sezon ise Türkiye Kupası'na çeyrek finalde Gaziantepspor'a elenerek veda etti.

Kupada 6 maça çıkan Rumen çalıştırıcı, tek yenilgi alırken, 2 galibiyet ve 3 de beraberlik elde etti.

Deplasmanda Gaziantepspor'a 3-2 yenilen Hagili ''Cim Bom'', kendi sahasında aldığı 0-0'lık beraberlikle kupada yarı finale yükselme başarısını gösteremedi.

-AVRUPA'DA TAKIMINI YÖNETEMEDİ-

Futbolculuk döneminde Galatasaray'ın UEFA Kupası'nı kazanmasında büyük etken olan Hagi, 2 kez teknik direktör olarak görev aldığı Galatasaray'da, takımının başında Avrupa kupalarında maça çıkamadı.

İlk geldiği 2004-2005 sezonunda Galatasaray'ın Avrupa kupalarında mücadele etmemesi nedeniyle, Avrupa'ya boy gösteremeyen Hagili Galatasaray, bu sezon da sarı-kırmızılı ekibin Avrupa'ya erken havlu atması nedeniyle, bu kulvarda mücadele edemedi.

-İLK DÖNEMİ-

Teknik direktör olarak ilk kez istifa eden Fatih Terim'in yerine 22 Mart 2004 tarihinde Galatasaray'da göreve gelen Hagi, 28 Mayıs 2005'de takımdan ayrıldı.

Hagi, ilk döneminin sonunda finalde Fenerbahçe'yi 5-1 mağlup ederek Türkiye Kupası'nı kazanmıştı. Galatasaray, o sezon ligi şampiyon Fenerbahçe'nin 4 puan gerisinde ligi 3. sırada tamamlamıştı.

Adnan Polat: Hagi'ye bundan sonraki yaşamında başarılar diliyorum

Gheorghe Hagi'nin teknik direktörlük görevinden ayrılmasının ardından Başkan Adnan Polat ve Gheorghe Hagi, Galatasaray Televizyonu'na açıklamalarda bulundular.

Başkan Adnan Polat, zor bir dönem geçirdiklerini belirterek, "Birçok büyük projeyi aynı anda hayata geçirmeye çalıştığımız bir sene. Futbolda arzu ettiğimiz neticeleri alamadık. Çok üzüldük. Alışık olmadığımız bir sezon geçiriyoruz. Verilen emeklerin karşılığı bu olmamalıydı. Galatasaraylılar daha iyi yerleri hak ediyor. Hagi çok önemli bir dönemde teklifimiz kabul etti. Sorumluluk aldı." dedi.

Görevi boyunca Hagi'nin çok ciddi bir çalışma süreci geçirdiğini dile getiren Adnan Polat, "Takımı daha iyi oynatmak ve daha iyi neticeler almak için çok uğraştı. Fakat arzu edilen maalesef olmadı. Son iki hafta içinde yaptığımız görüşmelerde, kendisi önümüzdeki dönemlerle ilgili benim fikrimi sordu. Ben önümüzdeki dönemlerde daha farklı projeler ve daha farklı kişilerin aklımızda olduğunu söyledim. O zaman ayrılmasının daha uygun olduğunu söyledi. Ben kendisinin ısrarla sezon sonu ayrılması gerektiğini söyledim. Oturup konuştuk. Önümüzdeki sezon alması gereken rakamın sembolik bir kısmı ödenecek şekilde mutabakata vardık ve sözleşmesini feshettik. Hagi, Galatasaray tarihinin en büyük başarısı altında imzası olan yıldızlardan bir tanesi. Hagi bizim için efsane. Burası onun evi. Belki ileride profesyonel anlamda yollarımız kesişebilir. Onunla dostluğumuz devam ediyor. Ona teşekkür ediyorum ve bundan sonraki yaşamında da başarılar diliyorum." şeklinde konuştu.

GHEORGHE HAGİ: BENİM İÇİN EN ÖNEMLİSİ GALATASARAY'IN GELECEĞİ
Görevinden ayrılan Hagi ise kendisi için Galatasaray'ın geleceğinin çok önemli olduğunu söyledi.
Camiada bulunanların Galatasaray için çalıştığını belirten Hagi, "Galatasaray'ı temsil ediyoruz. Her şeyimizi Galatasaray için veriyoruz. Şu anda benim için en önemlisi Galatasaray'ın geleceği. Fenerbahçe maçından sonra bu hafta içersinde sayın başkanımız ile konuştuk. Bir sene daha sözleşmememiz olmasına rağmen önümüzdeki dönemde Galatasaray'ın planlarında yer almıyoruz. Bu konuları görüştükten sonra karşılılıklı olarak sözleşmememizin feshedilmesine karar verdik. Galatasaray'a daha önceki gelişimde hem oyuncu hem teknik direktör olarak işler çok iyi gitti. Ama maalesef bu kez istediğimiz gibi gitmedi. Şu anda bunun sebeplerin açıklayacak durumda değilim. Ben sadece Galatasaray'ın geleceğinde yer alamayacağım için bu karara vardım. Ben de çok üzgünüm bu konuda. Ama hiç pişman değilim." ifadelerini kullandı.
Hagi, her zaman taraftarları sevindirmek için oynadığını kaydederek, sözlerini şöyle tamamladı: "Taraftarlar bir kulübün en büyük mal varlığı ve 12. oyuncusu sayılır diye düşünüyorum. Her zaman taraftar için oynadım. Her zaman kulübün yanında olmalarını istiyorum. İyi ve kötü günde her zaman takımı desteklesinler istiyorum. Ancak onların desteği ile takım daha güçlü olur. Biliyorum ki onlar da çok üzgün. Benim de ayrılış nedenim budur. Şu anda durum iyi değil. Yarını düşünerek bu şekilde yola çıkılması lazım. Hep yarın düşünülürse o zaman Galatasaray hak ettiği yere gelecektir." diye konuştu.
(CİHAN)
alıntıdır:http://www.zaman.com.tr

0 yorum:

Yorum Gönder